نظرات مردم درباره راجب لمینت متحرک دندان تن جومه چیست

قیمت هزینه لمینت دندان لمینت موقت دندان کجا باید بخریم عکس لمینت دندان کامپوزیت

نظرات مردم درباره راجب لمینت متحرک دندان تن جومه چیست

قیمت هزینه لمینت دندان لمینت موقت دندان کجا باید بخریم عکس لمینت دندان کامپوزیت

دندان ارتودنسی چیست یعنی چه + انواع ارتودنسی بهترین نوع بریس های ثابت

زمانی شما میتوانی اردتودنسی نمایی که دکتر تشخیص دهد البته ادرو دنسی هم برای درمان مشکلات دندانی و هم زیبایی دندان موثر است که در ادامه با ما همرا هباشید  ارتودنسی چیست؟هنگامی که در جویدن یا گاز گرفتن با مشکل مواجه می شوید. درمان ارتودنسی دندان شامل درمان و کنترل جنبه های مختلف دهان و فک و صورت (ارتوپدی فک و صورت) و بهبود ظاهر دندان ها و طراحی لبخند نیز می باشد.فقط دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی می تواند تعیین کند که آیا بیمار باید دندان را انجام دهد یا نیازی به انجام آن ندارد. وضعیت بیمار و برنامه مراقبت ارتودنسی برای بیمار نیز شرح داده شده است.


دندان ارتودنسی  چیست یعنی چه + انواع ارتودنسی بهترین نوع بریس های ثابت




بهترین وقت برای درمان ناهنجاری دندان در کودکان است، اما این درمان برای ارتودنسی بزرگسالان نیز مفید است، زیرا تعداد افراد مسنی که این درمان ارتودنسی را انجام می دهند در حال افزایش است. ارتودنسی کودکان باید منتظر بمانند تا تعداد دندان های مناسب برای این نوع درمان رشد کنند.دو نوع درمان اصلی که برای صاف کردن دندان در افراد استفاده می شود، شامل درمان ارتودنسی متحرک با دستگاه های ارتودنسی ثابت می باشد. نوع دیگر ارتودنسی نامرئی است. سپس هر سه نوع ارتودنسی شرح داده شد.



پر مصرف ترین  نوع بریس ها، بریس های ثابت است. این روش زمانی استفاده می شود که دقت برای پزشکان مهم باشد. اگرچه بیمار می تواند به طور معمول غذا بخورد، اما در هنگام استفاده از دستگاه های ثابت ارتودنسی باید از مصرف غذا و نوشیدنی خودداری شود. به عنوان مثال نوشیدنی های کربناته، آب نبات یا تافی سفت کننده چیزهایی هستند که فرد باید از مصرف آنها خودداری کند. افرادی که در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنند، اگر لثه‌های شما نیاز به محافظت ویژه دارند، باید به دندانپزشک مراجعه کنند.



دندان ارتودنسی  چیست یعنی چه


بهترین نوع بریس های ثابت، براکت های مورد استفاده است. براکت پلاک یا سیم و قید تشکیل می شود. قید دندانپزشک اطراف دندان ها را می بندد و محکم نگه می دارد تا سایر دستگاه های ارتودنسی در جای خود استفاده شوند.در مرحله بعدی پلاک جلوی دندان، برای ایجاد ارتباط استفاده می شود. سیم ها برای تشکیل یک قوس از صفحات و قیدهای رد شده محکم است. قوس سیم سفت کننده، تک تک دندان ها را کشیده و منجر به موقعیت مناسب حرکت می شود. بیمار باید ماهی یک بار به دندانپزشک مراجعه کند تا پلاک وضعیت را اصلاح کند. کودکان معمولا ترجیح می دهند از وسایل ارتودنسی رنگی استفاده کنند، در حالی که بزرگسالان انواع مختلف شیشه مانند صفحه شفاف را ترجیح می دهند.



دندان ارتودنسی  چیست یعنی چه + انواع ارتودنسی بهترین نوع بریس های ثابت




دندان ارتودنسی  شده متحرک برای درمان مشکلات جزئی مانند توقف مکیدن شست دندان کمی استفاده شده یا تغییر یافته است. هنگام استفاده از این روش، وسایل ارتودنسی را برای تمیز کردن و نخ دندان کشیدن بعد از غذا یا از دهان خارج کنید. در برخی موارد، دندانپزشک ممکن است هنگام انجام فعالیت هایی مانند نواختن ساز بادی یا بیرون آوردن دندان های چرخ دنده از دهان خود توصیه کند.



https://s21.picofile.com/file/8445242550/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%B3%DB%8C_3_.jpg




دندان ارتودنسی مخفی پنهان از مواد پلاستیکی سخت شفاف که برای تراز کردن دندان ها استفاده می شود. در این رابطه یک نوع نسبتا متفاوت برای بیماران استفاده می شود. هر مجموعه از بریس ها به مدت دو هفته قبل از جایگزینی با یک مجموعه جدید استفاده می شود. بریس های نامرئی از پلاستیک شفاف ساخته شده اند و بنابراین تقریباً نامرئی هستند. افراد بیمار متوجه نمی شوند که او از این روش درمانی برای تراز کردن دندان هایشان استفاده کرده است. از فیلم شفاف به مدت 22 تا 23 ساعت در روز باید استفاده کرد تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورد با فرض هزینه ارتودنسی نامرئی به راحتی برای خوردن، آشامیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دهان خود. برای استفاده از این روش باید تمام دندان های دائمی روییده باشند.

درمان ارتودنسی


رادیوگرافی دندان





مرحله اول: رادیوگرافی و برداشت


رادیوگرافی پانورامیک دهان (تمام دندان ها را مشاهده کنید) و عکس های هر دندان به طور جداگانه.ممکن است چهره، دندان و دهان فرد مورد عکسبرداری قرار گیرد، عکس ها بخشی از پرونده دائمی بیمار خواهد بود.فرم های دندان تخصصی دندان های فک بالا و فک پایین به حساب می آیند. وقتی به شکل یک بتونه مانند احساس کنید که دهان شما پر از مواد است، این فرآیند تنها 30 ثانیه طول می کشد. عمل قالب گیری بسیار راحت و سریع است، اگر به سادگی حالت تهوع دارید سعی کنید آرام بمانید و از بینی نفس بکشید.


مرحله دوم: اقدامات اولیه


دندانپزشک محترم گرامی دوست داشتنی  پس از بررسی تصاویر و الگوهای اشعه ایکس، برنامه درمانی فردی برنامه ریزی می شود.اگر فاصله بین دندان‌ها خیلی کم است، ممکن است لازم باشد قبل از عمل از جداکننده‌های فلزی یا پلاستیکی بین دندان‌ها استفاده کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد